svar på frågor

Har sett att jag fått fler besökare nu pga av att fler där ute är också intresserade av Los Angeles. Har redan fått frågor och det är ett nöje att svara dessa frågor till er som är nyfikna:) Så fråga på !!

Är EF ett bra företyag Att åka med?
Jag vet inte hur mycket jag ska tacka EF, de har verkligen förverkligat min dröm. Det är ett stort och säkert företag och de kan sin grej. Många företag som jag också spanade in på verkar inte ha samma standard som EF. Det finns som ni kanske redan har sett om ni checkar deras hemsida att det finns ett enormt utbud av resor till flera destinationer. Det är bara att välja! Det är viktigt att man har bra kontakt med de som ordnar din resa, man har en slags mentor, så som jag hade, jag fick svar på alla frågor jag kunde komma på etc.

Hur mycket kostade det?
Det är olika. Jag tycker att priserna är bra för man får ändå tillbaka allt genom att få erfarenheter och då känner man att det man betalat inte är någonting. Man lever bara en gång och det kanske är enda gången man gör någonting sådant här och då är priset inte viktigt. Det viktigaste är att du verkligen vill dit du ska och att du skulle kunna betala vad som helst för att komma dit. Mitt paket kostade runt 50 tusen tror jag, har inte så stor koll, såsom jag sa är inte priset viktigt för mig. Jag visste bara att jag måste till Los Angeles och uppleva allt.

Hur länge var du där?
Jag var där i 8 veckor. Det var lagom länge, inte för kort inte för långt. Jag blev helt förälskad och skulle kunna stanna där resten av mitt liv. Allting är helt annorlunda där jämfört med Sverige. Livstilen, maten, kulturen, människorna etc. Vissa var där i 3 veckor och de tyckte det var för lite så jag skulle tipsa om en 8 veckor. Du kommer till och med tycka det är för lite. Tro mig..

Åkte du dit med någon du kände eller var du helt ensam från början och lärde känna folk där?
Jag åkte dit helt själv! Jag bestämde mig för att ta tag i det sura äpplet och boka en resa för bara mig. Jag har alltid åkt med familjen och aldrig själv någonstans förutom ett ridläger på en vecka. Men nu ville jag testa något nytt och se hur jag skulle hantera det. Min kusin var där i 4 veckor men vi tog inte samma flyg så jag fick ju klara mig själv på flygresan. Redan första dagen lär man känna nya. Alla är lika nervös och nyfiken som du. Om du är svensk så drar du dig till de som är skandinavier först för att du är osäker på dig själv och hur du ska klara engelskan. Men sedan drar du dig ifrån dem och umgås mer med folk från andra länder. Du är ju trotsallt där för att lära sig engelska. Under min resa så mötte jag cirka 5 svenskar men jag umgås mest med 1. Visst fuskade man med att prata svenska men man pratade engelska i alla fall eftersom man kopplade bort sig från svenska språket och att man umgick hela tiden med andra människor från andra länder.

Är det EF som ordnar alla fester eller var det dom du lärde känna som hade dem?
Såsom dance party, beach party, karaoke party anordnades av EF skolan. Som ni alla vet är det åldersgräns 21 i Usa men på något sätt så lyckas man på ett eller annat sätt att festa. Det var strängt förbjudet att festa i Biltmore och om alkohol hittades tar de allt. De har en policy att det inte får förkomma alkohol. Men vad du gör utanför Biltmore/skolan det är upp till dig. Jag kan rekommendera att ta det lugnt för om en polis ser dig vingla på gatan kan de ta fast dig om du e under 21 och du får tillbringa natten i fängelse om inte annat. Du får i alla fall problem. Som tur var så klarade jag mig men man har hört om de som fått stora problem. Mitt bästa råd är att lämna festandet hemma i Sverige och åk runt och ha kul på annat sätt.



Stort tack EF! www.ef.se


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0