OSTHYVELN.

Sitter vid köksbordet och har precis avslutat en lunch som bestod av toast med skinka. Smà frustrerad som jag är sà finns det ingenting att göra när ostsuget efter en riktig god mild herrgàrdsost kommer. Visst làter det konstigt när jag bor i ostlandet själv. Men inga ostar (enligt mig), har det där lilla extra som där hemma. Vänta det kommer mera... ingen vet vad en osthyvel är... vet ni vilken frustration de bidrar! jamen visst, här ska man tydligen skära osten med en kniv men osten läggs aldrig pà mackan utan brevid som ett litet tilltugg. Sà mina efterlängtade ostmackor fàr vänta tills jag kommer hem. Jag ska köpa en som jag alltid kan ha i resväskan när nöden är inne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0