back home

Har inte vart så bra på att uppdatera men kan kort berätta lite vad som hänt efter nyårshelgen. Nästan varannan dag har jag stannat inne i lägenheten eller varit på andra äventyr än att stå på skidorna. Har antingen varit bakis eller inte alls vart sugen på klämma lagg då det varit lite sisodär väder i mellan åt. Däremot har det varit solsolsol i 3 hela dagar denna vecka så det var hel mys. Puder snö fanns det gott om! Åkte upp till Mont-Fort. Snacka om att ha världen under fötterna!! En utsikt man inte kan se sig mätt på.

En annan dag åkte vi till ett badställe nära Sion som ligger ungefär 20 min från Nendaz. Där badade vi i rykande varma bassänger och slappade järnet. Då bassängerna låg lite utspridda var vi tvungna att hoppa upp på land och springa bland snön, lyckades bli nermulad av Bastian. Förmodligen var det efter den dagen som jag drog på mig en rejäl förskylning/hosta/feber som jag har idag. Har gått åt många värktabletter och näsdukar för min del. Har även shoppat lite fynd i Sion och kikat runt i olika områden. Är helt förälskad i landet. Allt ligger så nära och bra, hur enkelt som helst att ta sig runt för den delen också. Hälsade även på hans underbara mormor i Lausanne, hur mysig människa får man va! På mina utekvällar har jag träffat en hel mängd olika människor, jag träffade en gång en engelskman och en annan kväll en kanadensare som kunde prata lite svenska, äntligen kunde jag prata svenska och slippa engelska och franska! Dock kunde de bara ett fåtal meningar men hursom sjukt kul och jävlar vad jag garva när de skrek "jehtte bra, jehtte bra" tillräckligt många gånger, haha!

Idag lördag gick vi upp 5, han skjutsade mig till tågstationen där jag satt på tåget i 2h. En massa snyft de sista dagarna men som tur var kommer min älskling om 17dgr, kan knappt vänta tills jag få se hans söta tryne igen! Flygresan gick bra, mellanlandade i köpenhamn där Jon olsson steg på och satte sig framför mig. Sov hela vägen fram, och på Arlanda hämtade mamma och pappa mig. Övervägde att stanna hemma och bara krypa ner i soffan än att åka till Trosa då min kusin fyller 30, har dock lite dåligt samvete att jag inte följde med men jag är trött på att transportera mig! :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0