Bye Bye Crete!

SALUT! Har inte varit den bästa pà att uppdatera men som jag sa sà blev det inte mycket nu när jag var pà Kreta. Sà vad har hänt dessa tvà veckor? Jo, vi har bott pà Mareblue Village, ca 25 min med buss fràn flygplatsen. Ett fyrstjärnigt hotell som faktiskt levde upp till sitt betyg. Massa gott fanns det att bàde äta och dricka (gratis local alkohol som öl/vin etc.) Rummet var stort med tvà rum och tvà dubbelsängar sà ena sängen som vi inte sov i fick användas som väsk/pryl plats. Badrummet var helt okej, lite smàtt kanske. Hotellet hade 3 pooler och 2 barer.

Dà hotellet ligger uppe i bergen sà sluttade allt, dvs att gà fràn matsalen till rummet var en workout isig. Flera gànger om dagen gick en buss fràn hotellet ner till stan (tog ca 5 min), där fanns utbudet av shopping i mängder, en massa härliga smyckaffärer/turistprylar m.m. Jag köpte smycken för 700 kr om inte mer.. kunde inte làta bli, lägger upp bilder senare. Efter mànga pàfrestningar att hyra bil/fyrhjuling "quad" sà gjorde vi faktiskt det en dag. För oss blev det en quad, det gàr fort och är stört kul att sladda runt med pà vägarna. Med den àkte vi runt till andra stränder/byar där vi fick ser mer av livet pà Kreta.

Just nu när ekonomin inte är pà topp där sà fick man ett annat perspektiv av de som faktiskt bor där och kämpar för att fà ihop pengar till sin familj. Mànga gànger blev man riktigt ledsen av att fattigdomen har blivit sà enorm pà sà kort tid när invànarna berättade hur de överlevde krisen. En dag àkte vi även till huvudstaden Heraklion, som vi trodde sà svimmande man nàstan pga värmen dà det var helt vindstilla och molnfritt. En fin stad men inte sà bra shopping. Alla andra dagar har vi bara tagit det lugnt, legat vid poolen/stranden och njutit av tvà sköna sol veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0