Nu kan jag sova gott

Visst är det så att man förändras med tiden utan att ibland vara medvetet om det. En stor punkt för mig är angående flygning, då det blivit en hel del turer detta år har även rädslan hunnit ikapp. Har ju hört att det är säkrare med flyg än att åka bil etc, men jag kan bara inte sluta vara darrig och nervös för varje gång jag ska sätta mig på det där fördömda planet som ska långt upp ovanför säker mark. Det började med en dag i våras då jag skulle flyga ner till Schweiz, en storm på 20 m/s fick planet att skaka och vingla, piloten var tvungen att flyga 3 rundor runt landningsbanan för att se om blåsten lättade vilket den aldrig gjorde. Planet vinglade åt sidorna vid bara några hundra meter över mark och vi landade även snett på sidan och alla utbrast "jävlar vad nära..", "tack gode gud" m.m när vi tillslut kom till gaten. Jag gick ut ur planet skakig som fan och tänkte nejnejnej, inte upp igen.. (jag skulle byta plan). Därefter blev många plan inställda pga av stormen som slagit en stor del av Europa. Till saken så har jag blivit allt känsligare efter detta, turbulens är en fjärt i havet i jämförelse med detta. Har därför suttit här hemma orolig över älskling som åker från London till LA, fick däremot ett sms att allt gick bra. Så nu kan jag sova gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0