Sommar och sol

Vad har hänt sen sist? Jo, jag har fikat på ett litet pittoreskt fik i gamla stan, den delen där man nästan aldrig befinner sig bortom stortorget. Där satt jag och Julia, pratade och hade det trivsamt i varandras sällskap. Omkring 5 snåret begav jag mig till centralen och tog första tåg till västerhaninge där jag bytte till ett annat tåg till nynäshamn. Väl framme, cirka en timma senare, mötte söta Sofia upp mig med hennes fina nya jeep som jag är minst sagt avundsjuk över! Till kvällen såg vi våran hyrda film som var lite över det vanliga, skulle vara en skräckis men var väldans märklig/knäpp, kanske inte det bästa filmvalet men vi hade det mys ändå! Somnande inte på 5 min precis utan låg och vred i några timmar då Sofia skrämde upp mig plus att jag inte var särskilt trött. Satte därför på parlamentet på mobilen och fick till ett bra slut på dagen ändå. Dagen efter åkte vi och fixade lite picknick som vi tog med oss på våran lilla jeepsafari ut till torö, där satt vi och njöt ett bra tag. Runt 4 tog jag tåget hem till syster, därefter blev det middag på donken samt lite öl på Snaps med Calle. Antingen var det ölen som tala eller min impulsiva fallenhet att jag bestämde mig för att åka till Puerto Rico eller Costa Rica någongång denna vinter/vår. Ska genast kolla upp vad som passar bäst, är minsann väldigt peppad för surf trip! Idag onsdag ringde inte alarmet eller så råkade jag stänga av det i sömnen. Fixade iordning mig och åkte hem till syster, köpte mat och gick vidare till Reimersholme där vi la oss i gräset med filt och musik. Runt halv 3 kilade vi hemåt till henne och lapade lite eftermiddags sol på balkongen. Drog senare hemåt men gick in till Åhlens för att inhandla det sista som behövs som solkräm, aftersun etc. Ikväll blir det att tvätta, tvätta och lite mer tvättning.

Sofia och pärlan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0