Mot skärngårn!

Vid 10.15 mötte jag upp ca 15 människor på t-centralen och vi hoppade på pendeln. Vi gick av vid Handen och väntade en timma på bussen mot Dalarö. Väl framme med en massa packning tog vi färjan över till Fåglarö som tog sisodär en 10 minuters båtresa. Alla var glada, kanske lite för glada då båt kapten dampa på några av tjejerna då det lekte bro bro brejja och hoppade runt haha. Han tyckte vi betedde oss som barnungar men det håller jag inte riktigt med om. Bitterpitt på han. När vi kom fram till ön så tog vi vårat pick och pack och styrde våra fötter mot Mickes hus. Alla sprang och paxade sängar och sedan drog vi igång korvgrillningen i högst hugg. Sedan vare bad och bastu time för de som hade lust. Alla fick varsin uppgift då de delades ut lappar i slumpvis till var och en. Jag skulle vare Mickes slav, göra precis vad han sa. Fast han var rätt schysst med orderna dock. Tur det! Fick i alla fall inte uppgiften att tömma skit tunnan i dasset! På kvällen styrdes party party och det skrattades och dansades. Vid tre då de flesta hade gått och lagt sig var jag och några uppe och busade runt, vi tog en repa med båten och Gustav försökte tända en cigarett med döda myggor tennisracket och det gick inge vidare. Vi satte oss i vardagsrummet och låg skavfötters i fotöljer och snacka en massa strunt. Vid 5 fick det vara nog så jag drog ut och slagga vid matbordet på den långa bänken. Dagen därpå såg ut ungefär likadan. Bad, bastu, dans, sång, lekar m.m. Vid 9 gick vid upp för att städa igenom hela huset. Jag dammsög och tvättade köket. Man har ju vanorna i sig efter LA. Vid 11 kom båten och hämtade upp oss. Jovisst tjurgubben kände igen oss alla och frågade om vi skulle sköta oss denna gång annars skulle han dumpa oss på närmaste brygga. Vi skötte oss hela vägen fram och vi tajmade in bussen bra och sedan hoppade jag av vid Haninge C och tog en buss därifrån raka vägen hem, trött som bara den.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0