jordens finnar

Satt just och hade en riktigt bra dialog med far min om allt mellan himmel och jord, även minsann det som finns under jorden, vulkaner. Man blir ju lite skakis av tanken att vara handlingsförlamad när väl utbrotten sker. Liten chans att jag skulle ha mod att åka till en plats där vulkaner finns och däremot att åka till Island som jag eventuellt hade planer för. Den välkända vulkanen som hade sitt utbrott i usa på 80-talet hade en så enorm explosion som motsvarar 33 000 atombomber, en kraft motsvarande 27 000 Hiroshimabomber som utlöstes första halvtimman. Hur läskigt är inte det om man hade en liten pittoresk stuga intill sjön där man satt och tog sitt morgonkaffe och plötsligt sker utbrottet. Sicken tur att man bor i svealandet då.

En av mina favorit musik grupper är isländsk så hoppas dem mår bra.


Kommentarer
Postat av: Mickan

syrran och jag har varit på island för några ynka år sen, du borde åka dit men kanske inte nu. inte ens för att det skulle gå nu på grund av den där jävla vulkanens fel....

2010-04-18 @ 14:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0