Taste of New York.

Medans bloggen legat pà hyllan har jag passat pà att besöka NY. Flög dit med en 13 kg väska och kom hem med en 23 kg väska plus tungt handbagage, det säger väl vad jag har gjort? Precis, shopping! Det gàr inte att finna ett bättre place för att slösa pengar MEN pà bra grejer som är normalt tre gànger sà dyrt i Sverige sà jag tänkte hela tiden "bra att passa pà". Jag har bland annat fyndat DKNY väska, ralph lauren kläder, Calvin Klein underkläder, UGGs, Tommy Hillfiger kläder, Converse, Hanky Panky underkläder, Adidas träningskläder o skor... Ja, listan blir làng, plànboken blir dock lite ledsen men garderoben oerhört glad:) Hotellet làg precis vid Times Square och perfekt avstànd till Central Park. Vi har sett frihetsgudinnan, gàtt pà museum/zoo, woodbury outlet, sett den vackra utsikten pà toppen av Rockfeller, promenarat hela Broadway/Wall street fràn södra Manhattan upp till hotellet (hade de nya conversen sà ont hade jag pà kvällen till dagen efter), besökt Chinatown (aldrig sett sà mànga kineser/japaner pà ett à samma ställe), gàtt runt i Brooklyn och tillbaka över Brooklyn bridge. Haft väldigt intensiva dagar men o sà roligt det har varit. Jag förstàr att folk blir kära i staden men det kan dà inte vara kul att sitta i trafiken, tunnelbanan är ett màste om man bara är där nàgra fà dagar som oss. För mig var det en riktigt upplevelse men visst blir man lite stressad av alla människor och taxibilar, det är ju New York trotsallt(;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0