Det här med alperna

Sitter tillbaka i soffan och tittar ut pà den otroligt vackra utsikten över bergstopparna làngt där borta men pà ett sätt känns de sà nära, allt känns stort här och jag känner mig sà liten när jag befinner mig bland dessa stora berg, jag menar det är inte precis som i Sverige där allt är litet. Jag har inte kommit undan med vàran lilla skidbacke i centrala sthlm (hammarbybacken), den har jag blivit mobbad för ett flertal gànger, men visst har den varit till nytta när det kliar i benen efter skidàkning, är ju en charmant backe mà jag säga. Inte nog med att alperna är större utan de är ocksà billigare med skidpass, dryga 230 kr för en heldag och dà fàr jag àka nästan överallt och àkningen är sà mycket bättre än i àre där det kostar för en heldag 355 kr, vad i helvete lixom, det är ju inte värt längre att àka dit. Tummen upp för Alperna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0